Altijd up to date over richtlijnen

Altijd up to date
over richtlijnen

‘Wij monitoren veranderende wet- en regelgeving en bepalen of en hoe dit impact heeft op uw praktijk en leveren u op basis hiervan de juiste informatie’.

De zorg en bijbehorende kosten liggen onder een vergrootglas, en de eisen worden steeds strenger. Dit resulteert in meer wetgeving en richtlijnen die moeten worden aangepast. Verder bestaat er ook vaak onduidelijkheid binnen de Mondzorg over wat het precieze gevolg is van de verandering voor uw eigen praktijk en welke protocollen hierop moeten worden aangepast.


Richtlijnen zijn soms lastig te begrijpen en worden verschillend geïnterpreteerd door de specifieke terminologie die wordt gebruikt. Ook bestaat een groot aantal richtlijnen uit meer dan 100 pagina’s, wat dus veel tijd kost om te lezen en om conclusies uit te trekken.


Er zijn verschillende meningen van artsen, praktijkmanagers over hoe een richtlijn moet worden geïnterpreteerd en welke specifieke handelingen moeten worden gedaan om de praktijk hieraan te laten voldoen.


Dit doen wij op een aantal manieren. Allereerst communiceren wij niet richting u wat er eventueel aangepast moet worden, totdat de aanpassing definitief is. Er wordt altijd eerst een conceptrichtlijn gepubliceerd, waar vaak al conclusies uit worden getrokken door praktijken. Pas bij het werkelijk definitief maken van de richtlijn ontvangt u van ons informatie op de volgende wijze:


  • Toelichtingsvideo’s: Wij maken toelichtingsvideo’s die voor iedereen binnen uw praktijk te bekijken zijn, zodat iedereen begrijpt wat er veranderd is. In deze video’s worden alleen praktijkvoorbeelden gebruikt en geen juridische termen.
  • Ondersteunende softwaretools: Waar mogelijk maken wij software tools, zoals een verwerkersregister, om u te ondersteunen in het op orde stellen van de wetgeving.
  • Modelprotocollen: Wij leveren model-protocollen aan waar wij laten zien wat er ten opzichte van de vorige situatie is veranderd. Deze model-protocollen kunt u dan aanpassen naar uw persoonlijke situatie.
  • Ondersteunende documentatie: Indien van toepassing leveren wij extra ondersteunende documentatie aan, zoals een checklist om verwerkersovereenkomsten te controleren om de wetgeving op orde te stellen.
  • Ondersteuning: U kunt bij ons terecht met al uw vragen en opmerkingen, waarin wij u zullen ondersteunen en waarmee wij u graag helpen.

Wat vinden wij belangrijk?


Wat bieden wij onze klanten?

Demo aanvragen